Friday, January 30, 2009

Ikan kukus mama

1 ekor ikan siakap
Bahan A
1 biji bawang besar(potong bulat)
2 ulas bawang putih(ketuk)
1 inci halia(hiris)
1 biji tomato(potong)
1 biji limau nipis(perah ambil air)
5 tangkai cili padi (ketuk)
Daun sup (di hiris)
Serai (ketuk)
Asam boi 2 biji
Perasa
Taburkan bahan A ke atas ikan siakap dan kukus selama 20 minit. Kemudian hidangkan.

6 comments:

eJump said...

mama~ masakan tuk ejam ikan kukus tu...kekeke..
sry~ just joking around...

izan said...

ma kakak,

adusss... inila yang x dapek2 eden nk men "try" lagiii...tapi kalau makan dikedai yang large tu habis kat kami 4 branak. tak makan nasi pun tak pa.

sedap tuuuu...

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah

mamakakak said...

yo la zan..tak tahan asyik makan kedai jer..buat sendiri pun sedap jugak kan!!
ikan kukus tu memang untuk eJump ler..meh la sini selalu..hehe

mat yus said...

pernah jugak suruh wife buat tp x sama mcm kat kedai mirama kat balai islam lundang ler.... air stem n ikan tu terasa jus bahan-2 halia muda, buah prim masam n air bawang jeruk tu. terasa JUICE semua bahan tu... dan aroma daun ketumbar yg menghilangkan hanyir ikan tu fuhhhhh...........

mamakakak said...

oh ya ker..dulu masa kite kerja ngan PKINK kite selalu pi makan dekat restoran Shakila depan balai islam.Memang sedap orang thailand masak!!tapi loni x tahu masih ada lagi tak restoran tu..